Alwin van Erp zoekt persoonlijk contact op met SNS stadswinkel
“SNS zoekt persoonlijk contact met klant op”, kopt het FD. Niks geen loze woorden vanuit de ivoren toren. In Oss merken we die verandering meteen. Als je straks aan het shoppen bent, loop je na je ijsje bij Venezia en boodschappen bij de Etos zo de SNS stadswinkel binnen voor een financiële vraag. Ook op koopavonden en zaterdagen. Handig en toegankelijk. Maar ook tegenstrijdig. Want waar de meeste banken hun lokale kantoren massaal sluiten, besluit SNS juist het tegenovergestelde. Franchisenemer Alwin van Erp is opgetogen over de nieuwe aanpak en locatie.
“Tegenwoordig regelen we bijna alles online en op afstand. Dat zijn we inmiddels wel gewend. Toch vinden we het fijn om naast dat online gemak ook weer eens echt met iemand te praten over de financiën. Waar kan dat beter dan op een plek waar het toch al lekker druk is, waar mensen niet teveel moeite hoeven te doen om er te komen. Waar je steeds dezelfde gezichten ziet. Een plek waar we er dus nóg meer voor je kunnen zijn.”
De franchisenemer, die zelf in Berghem woont, is stellig over de manier waarop een bank met de financiën van zijn klanten om hoort te gaan. “Je zou ontzorgd moeten worden. Anders gezegd: het met een gerust hart aan een bank over kunnen laten”, vindt hij. “Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat wij Nederlanders tamelijk ontevreden zijn over de service van banken. Ik vind dat bizar. Dan heb je het over dienstverleners die zich over jouw geld moeten bekommeren. Daar zou je toch op z’n minst een goed gevoel bij moeten hebben? En als je dat niet hebt, dan moet je dat tegen iemand kunnen zeggen.”
Daarmee komen we bij punt twee: persoonlijk contact. Niet minder belangrijk dan punt één overigens. “Iedereen weet wat een spaarrekening is en welk bedrag aan rente je erbij krijgt als je dat voor een bepaalde periode op diezelfde rekening laat staan. Dat is niet zo moeilijk en is dan ook snel geregeld. Maar iedereen komt wel eens een keer op een punt dat je een meer specifieke vraag hebt. Als je je kind een bedrag wilt schenken en je niet zo goed weet hoeveel en wat het belastingtechnisch voor jou betekent bijvoorbeeld. Als je uit elkaar gaat en je twijfelt of je het huis moet verkopen of niet. Of omdat je altijd geld over de balk hebt gesmeten en het over een hele andere boeg wilt gooien, maar niet weet hoe te beginnen. Het zijn slechts voorbeelden, maar geloof me, dat wil je met iemand bespreken. Op je gemak, face-to-face. Ik ben blij dat we anderen daarmee kunnen helpen. Dat hoeft trouwens niet meteen wat op te leveren. Ik geloof erin dat dat wel komt als je altijd vanuit het belang van de klant handelt, eerlijk bent en ergens voor staat.”
Hopen op veel aanloop
Met de nieuwe locatie en een duidelijke visie hoopt Alwin van Erp, die naast Oss ook de locaties in Heesch en Den Bosch bestiert, dat de drempel om een financiële vraag te stellen zo laag mogelijk wordt. “Dat kan simpelweg een vraag zijn over een betaal- of spaarrekening. Of over je hypotheek, ook al ben je geen klant. Levert overstappen op den duur meer op? Wat komt er allemaal bij kijken bij een verhuizing? Wat is de rente van dit moment? Echt, maak er gebruik van”, besluit Alwin.
Locatie Oostwal
Past de nieuwe aanpak van de SNS wel bij je? Of heb je bij het lezen van dit stuk al meteen een vraag? Loop dan het kantoor aan de Oostwal eens binnen. Die blijft tot de opening van de nieuwe winkel gewoon open. Houd ook de social media kanalen in de gaten, want die geven je binnenkort een interessant kijkje in het (financiële) leven van je stads- of dorpsgenoten.