• toplente02
  • 2017lente02
  • mooi1503
  • mooiberghemjeudesboules
  • zonondergang03

Lovende recensies op voorstelling ‘Foute Scouten’, zorg dat je op 1&2april in de zaal zit!

Afgelopen weekend vond op zaterdagavond de première plaats van de voorstelling ‘Foute Scouten’ door Toneelvereniging Amicitia Berghem. Het was de eerste ‘live’ voorstelling sinds enkele jaren, en de zaal was goed gevuld. Ook op zondagavond kwam er veel publiek naar de voorstelling. Het eerste wat opvalt bij het binnengaan van de zaal, is een prachtig decor. Het podium van de Berchplaets is omgetoverd tot een donker bos! Tussen de bomen staat een

prachtige blokhut. Al vanaf de start van de voorstelling is duidelijk dat hier geen onschuldige scoutingspelletjes gespeeld zullen worden. In deze blokhut zal een huiveringwekkend plot zich ontvouwen…

Twee akela’s maken zich klaar om relatietherapie te geven aan hun uiteenlopende cliënten. Ondertussen, zonder medeweten van de akela’s, wordt de blokhut gebruikt voor duistere doeleinden. De verhaallijnen wisselen zich snel af en komen uiteindelijk samen in een verrassende ontknoping.

De voorstelling ‘Foute Scouten’ doet haar beschrijving als Horrorklucht eer aan. Er zijn spannende situaties, waar het publiek op het puntje van de stoel zich afvraagt wat er gaat gebeuren. En keer op keer, door de heerlijke typetjes (niet allemaal even charmant) en de komische ontmoetingen klinkt door de zaal een bevrijdende lach. Met prachtige lichteffecten en sfeervolle geluiden wordt het publiek meegezogen in het verhaal.

Afgelopen voorstellingen werd dit goed ontvangen door het publiek. De dertien spelers hadden zichtbaar plezier in het neerzetten van hun rol, en met elkaar. Na afloop van de voorstelling kwam het publiek vrolijk de zaal uit. Velen bleven nog hangen om met een drankje na te praten en na te lachen.

De voorstelling duurt ongeveer twee uur en wordt onderbroken door een pauze. Komend weekend speelt Toneelvereniging Amicitia de voorstelling nog twee maal, op zaterdagavond en op zondagmiddag. Er zijn nog kaartjes beschikbaar, zowel online via www.amicitiaberghem.nl als ter plekke aan de kassa in de Berchplaets. Als je de gelegenheid hebt, zorg dan dat je in de zaal zit!

Foto's Harold Mazen

amicitiafoutescouten01

amicitiafoutescouten02