Woensdag 19 juni 'afsluiting winkeltjesproject' bij BS de Fonkeling
Ook dit jaar staat jong ondernemen binnen Basisschool de Fonkeling locatie Tweede Stroming centraal. De kinderen uit de groepen 4 tot en met 8 werken aan het project jong ondernemen/winkeltjes. In de laatste week sluit ook groep 3 aan. De kinderen leren een ondernemingsplan op te zetten, contact te zoeken met (locale) ondernemers, denken na over marketing en hoe ze zichzelf het beste kunnen presenteren.
De kinderen werken samen met ouders en leerkrachten aan het project en proberen zoveel mogelijk te leren (naast kennis ook heel veel vaardigheden wat past bij deze tijd en een mooi voorbeeld zou kunnen zijn voor anders scholen/ 21ste schoolse vaardigheden).
Woensdag 19 juni sluiten wij het project af met het winkeltjes (vanaf 11.00 uur). En werken de kinderen van 6 tot en met 12 jaar samen in hun eigen onderneming. Dit is natuurlijk supergaaf en willen we aan iedereen laten zien en ook iedereen uitnodigen iets te komen kopen.
In onze winkeltjes verkopen wij eten, drinken, speelgoed, tweedehands spulletjes, dromenvangers en nog heel veel meer.
Opbrengsten gaan naar:
Gedeelte voor de Wilberthof (er wordt een cadeau voor de ouderen gekocht en aangeboden voor de zomervakantie). We vinden het belangrijk dat de kinderen betrokken worden en zijn bij de omgeving om zich heen.
en voor de kinderen zelf (denkend aan materialen voor het spelen op het schoolplein)
Onderbouwing:
Onderwijs bereidt jongeren voor op een succesvolle toekomst op de arbeidsmarkt. Maar wat als de maatschappij steeds sneller verandert? Vroeger werkten mensen hun hele leven voor één baas, vijf dagen per week, van 9 tot 5. Tegenwoordig wisselen we vaak van baan en werken bedrijven veel met flexwerkers.
Om goed te functioneren in deze snel veranderende arbeidsmarkt is het noodzakelijk dat jongeren een ondernemende houding ontwikkelen. Zo kunnen ze inspelen op de veranderingen op de arbeidsmarkt en weten ze waar hun talenten liggen.
Zien wij je 19 juni, van 11uur tot 12.00uur?
Groetjes,
Linde en Ise